Knowledge @ Work

Twoje kluczowe kompetencje

Zapraszamy na warsztaty metodyczne


warsztaty merytoryczne

 

Zapraszamy serdecznie na warsztaty metodyczne stworzone specjalnie dla kadry kierowniczej Uczelni oraz kadry akademickiej, zorganizowane przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu w Szczecinie w ramach innowacyjnego projektu Knowledge@Work – studia z kompetencjami kluczowymi.

Warsztaty te odbędą się w 5 różnych miastach Polski. Wstęp jest BEZPŁATNY. Liczba dostępnych miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń. Już teraz zapraszamy do zgłoszenia swojego uczestnictwa lub zachęcenia przedstawicieli Uczelni do wzięcia udziału w jednym z nich. Prosimy o rejestrację poprzez wypełnienia formularza online

Warsztaty

Warsztat I - 27.10.2015 – Gdańsk; 4.11. 2015 – Lublin; 5.11. 2015 – Poznań

STUDENT ZMOTYWOWANY – GINĄCY GATUNEK W ŚWIECIE AKADEMICKIM?
Prowadzący:
dr Maciej Słomczyński

oraz

Warsztat II - 3.11.2015 – Warszawa; 6.11.2015 – Wrocław

EDUKACJA POKOLENIA THE SIMS – W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTAĆ GRYWALIZACJĘ DO BUDOWANIA ANGAŻUJĄCYCH PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH
Prowadzący:
Paweł Tkaczyk

Opis warsztatu I 

„STUDENT ZMOTYWOWANY – GINĄCY GATUNEK W ŚWIECIE AKADEMICKIM?”

Etos sumiennego i zaangażowanego studenta jest coraz częściej nostalgicznym wspomnieniem poprzedniej epoki. Choć zawsze żacy miewali skłonność do naturalnego lenistwa, obecnie obojętność i próżniactwo na studiach wyższych zdaje się przekraczać granice akademickiej tolerancji.

Problem ten w szczególności dręczy ambitnych dydaktyków, którzy zawsze stanowili siłę napędową kształcenia uniwersyteckiego. W konsekwencji obniża się ich entuzjazm, tracą oni poczucie sensu swojej pracy i zmieniają się w pracowników fabryki tworzącej rzeszę posiadaczy miernych dyplomów.

Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie?

Brak chęci studentów do samokształcenia czy cierpliwości w systematycznym zdobywaniu kompetencji ma swoje źródło w rachitycznym systemie motywacyjnym. Przypadłość ta wynika z dynamicznych przemian społeczno-kulturowych, których katalizatorem jest powszechny dostęp do technologii i informacji.

Podczas spotkania wspólnie z Państwem chcielibyśmy zastanowić się nad tym problemem i znaleźć dla niego rozwiązanie. Będziemy dyskutować, rozpatrywać pewne przypadki w grupach i konstruować strategie adekwatne do sytuacji.

Celem jest poznanie uwarunkowań powyższego zjawiska i przezwyciężenie impasu w walce z biernym studentem. W ramach spotkania dokonamy redefinicji tego problemu, przedyskutujemy i dogłębnie przeanalizujemy jego przyczyny oraz omówimy badania naukowe i koncepcje, które pozwalają lepiej zrozumieć naturę motywacji wewnętrznej. Spróbujemy też opracować rozwiązania metodyczne i konstruktywne strategie, które wpłyną na poprawę wydajności i funkcjonalności systemu odpowiedzialnego za wyzwalanie motywacji do uczenia się.

Prowadzący

słomczyński Dr Maciej Słomczyński – adiunkt na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego. Na co dzień prowadzi zajęcia z Dydaktyki Szkoły Wyższej dla doktorantów UW oraz nadzoruje projekty z zakresu metodyki kształcenia osób dorosłych. Autor artykułów z zakresu wykorzystania metod aktywizujących i edukacji zdalnej. Twórca kursów wyróżnionych na Uniwersytecie Otwartym UW.

Opis warsztatu II

EDUKACJA POKOLENIA THE SIMS – W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTAĆ GRYWALIZACJĘ DO BUDOWANIA ANGAŻUJĄCYCH PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH

Pokolenie Y, Millenialsi, generacja Z – nazywa się ich różnie, ale łączy ich jedno – myślą zupełnie inaczej niż ich rodzice. Inaczej też podejmują decyzje ekonomiczne, mają inne wymagania jeśli chodzi o wybór szkoły lub pracy. Ich odmienne priorytety, sposób komunikacji czy odbioru informacji sprawia, że zrozumienie ich bywa trudne, ale warto spróbować! Skupienie ich uwagi, zainteresowanie tematem, stworzenie angażujących zajęć – to wyzwanie, przed którym dziś staje każdy wykładowca akademicki i twórca programów edukacyjnych. Z tego powodu warto poznać technikę grywalizacji i nauczyć się implementować mechanikę gier także do procesów nauczania.

Dlaczego warto wciąć udział w warsztacie?

Podczas spotkania wspólnie z Państwem chcielibyśmy zastanowić się nad tym, jak skutecznie wykorzystać mechanikę gier do tworzenia procesów nauczania. Przedstawimy także skuteczne techniki motywowania ludzi z pokolenia Y i Z. Będziemy dyskutować, rozpatrywać konkretne przypadki, konstruować strategie, radzić i symulować określone sytuacje.

Prowadzący

Paweł Tkaczyk – specjalista ds. marketingu uhonorowany w 2011 roku nagrodą Człowieka Roku Polskiego Marketingu. Autor dwóch bestsellerów – „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”. Ceniony mówca – jego wystąpienie podczas TEDx w Poznaniu jest najczęściej oglądaną online prezentacją z tego wydarzenia. Wykładowca studiów MBA w Wyższej Szkole Bankowej, studiów podyplomowych na AGH w Krakowie oraz w WSAiB w Gdyni. Pracował i pracuje m.in. dla Leroy Merlin, Grupy Allegro, Diners Club, Agory, HBO, LOT-u, Avonu, Banków BGŻ, ING, BPH SA, Orange, Rzetelnej Firmy, Credit Agricole, Money.pl. Poza książkami pisze także do branżowych gazet i prowadzi bloga o marketingu i sprzedaży. W styczniu 2015 roku Onet.pl umieścił go w rankingu 50 osobowości polskiego internetu.

wróć